Utbildningen riktar sig till både dig som ledare och till dig som dagligen möter kunden i butik. Utbildningens syfte är att bättre förstå hur vi i kundmötets alla delar kan påverka och utveckla kundmötet för att öka försäljningen och lönsamheten
Kundmötet har flera ansikten:
Det första intrycket
Det tysta kundmötet
Det personliga kundmötet
Kundmötet är så mycket mer än det personliga kundmötet. Det börjar redan när kunden skapar sitt första intryck av butiken. Det kan var när kunden passerar förbi butikens skyltfönster eller när man surfar in på företagets hemsida.
Det andra kundmötet är det ”tysta kundmötet” som handlar om hur vi kan påverka kunderna genom hur och vart vi placerar produkterna. Dina kunder vill bli inspirerade och få tips och idéer.
Sist men inte minst ”det personliga kundmötet”. Här har du oändliga möjligheter! Desto bättre du förstår kundbehovet kan du hjälpa dina kunder till sina köpbeslut (merförsäljning handlar inte om att fråga ”om det var bra så”).
Alla tre kundmötena är lika viktiga. Fallerar du i ett möte kan det påverka hela kundens upplevelse. Lyckas du får kan du få en trogen och lojal kund som sprider ditt varumärke vidare.
När: Via Teams tisdagen den 20 februari kl 09:00-11:30
Pris: För medlem i Lek- och Babybranschen kostar det 990 kr per deltagare, två för 1 490 kr, och tre för 1 800 kr (ej medlem så kostar det 1 590 kr per person)
Anmälan: Anmäl dig genom att maila till info@mhmconsulting.se eller slå en signal på 070-311 74 49.
Du får en teams inbjudan ca en vecka innan utbildningen.
Comments