Akademibokhandeln vinner Market Awards för andra året i rad
- Camilla Waltin
- 7 nov.
- 1 min läsning
Akademibokhandeln har för andra året i rad utsetts till vinnare i Market Awards – denna gång i kategorin Lek och nöje 2025. Priset delas ut av tidningen Market till de aktörer inom svensk detaljhandel som presterat bäst inom områden som varumärkesstyrka, kundupplevelse och affärsresultat.
– Det är oerhört hedrande att få denna utmärkelse två år i rad. Det visar att vi gör rätt saker och att bokhandeln är högt värderad hos kunderna. Vi lyckas verkligen inspirera till läsglädje och kreativitet och har skapat en butiksmiljö där både böcker, lek, spel och människor får ta plats, säger Maria Edsman, vd för Bokusgruppen.

Juryn lyfter fram Akademibokhandelns tydliga kunderbjudande, konsekventa strategi och starka resultat.
– Vi har en stark tilltro till det vi gör och förbättrar vårt kunderbjudande hela tiden – det fungerar, fortsätter Edsman.
Finalister i kategorin var Vuxen.se, Spelbutiken och Akademibokhandeln, där bokkedjan tog hem segern med motiveringen:
“Störst fortsätter helt enkelt att vara först.”






Kommentarer