top of page

E-barometern Q2

E-barometern Q2 - Barnartiklar och leksaker levererade en e-handelstillväxt på 22 procent under andra kvartalet.


Tillväxten i år indikerar att en efterlängtad vändning är på gång. Digitala substitut har använts flitigt under pandemin och ett återöppnande av samhället kan medföra att barnens behov av att leka ute blir större samtidigt som fokus på TV- och datorspel minskar. Det fina sommarvädret runt om i landet gjorde också sitt till för att locka till utomhuslek.

 
 
 

Kommentarer


Logo_utan_tagline_blue_Lek_Baby.png

Lek- och Babybranschen ska se till att alla som säljer leksaker, spel, hobby-, barn - och babyprodukter i Sverige är införstådda med gällande lagar och förordningar.

Alla som arbetar med produkter inom våra områden ska vara medlemmar och vi ska verka för att inga farliga leksaker eller barn- och babyprodukter kommer in i landet.

Lek- och Babybranschen,
Vänersborgsvägen 5, 746 34 Bålsta, Sweden

MENY

POLICY

Användarvillkor
Copyright © 2020
bottom of page