top of page

Så blev IBP Scandinavia en branschförändrare

Det började med en trött småbarnspappa som lutade pannan mot mikron och önskade att det fanns ett enklare sätt att värma välling. I dag är IBP Scandinavia en av Nordens ledande distributörer av babytech-produkter.


Grundarna Said Saharkhiz och barndomsvännen Behzad Rahimi startade bolaget 2016 med lanseringen av Baby Brezza Formula Pro, som snabbt blev en succé. Sedan dess har IBP vuxit kraftigt, omsätter idag cirka 50 MSEK och distribuerar även varumärken som Uppababy och Owlet.


Företagets strategi kallas ”distributör 2.0” där de tar hand om allt från marknadsföring och försäljning till logistik och eftermarknad, med sociala medier som en stark drivkraft.


– Vi vill fortsätta etablera internationella varumärken på den nordiska marknaden och nå 100 MSEK inom två år, säger vd Said Saharkhiz.

Läs mer om IBP Scandinavia på www.ibpscandinavia.se

 
 
 

Kommentarer


Logo_utan_tagline_blue_Lek_Baby.png

Lek- och Babybranschen ska se till att alla som säljer leksaker, spel, hobby-, barn - och babyprodukter i Sverige är införstådda med gällande lagar och förordningar.

Alla som arbetar med produkter inom våra områden ska vara medlemmar och vi ska verka för att inga farliga leksaker eller barn- och babyprodukter kommer in i landet.

Lek- och Babybranschen,
Vänersborgsvägen 5, 746 34 Bålsta, Sweden

MENY

POLICY

Användarvillkor
Copyright © 2020
bottom of page