Så blev IBP Scandinavia en branschförändrare
- Camilla Waltin
- för 2 dagar sedan
- 1 min läsning
Det började med en trött småbarnspappa som lutade pannan mot mikron och önskade att det fanns ett enklare sätt att värma välling. I dag är IBP Scandinavia en av Nordens ledande distributörer av babytech-produkter.
Grundarna Said Saharkhiz och barndomsvännen Behzad Rahimi startade bolaget 2016 med lanseringen av Baby Brezza Formula Pro, som snabbt blev en succé. Sedan dess har IBP vuxit kraftigt, omsätter idag cirka 50 MSEK och distribuerar även varumärken som Uppababy och Owlet.
Företagets strategi kallas ”distributör 2.0” där de tar hand om allt från marknadsföring och försäljning till logistik och eftermarknad, med sociala medier som en stark drivkraft.
– Vi vill fortsätta etablera internationella varumärken på den nordiska marknaden och nå 100 MSEK inom två år, säger vd Said Saharkhiz.
Läs mer om IBP Scandinavia på www.ibpscandinavia.se
Kommentarer