36% av e-handlarna upplever att konkurrensen från utländska e-handelssajter har blivit större än tidigare.
I år syns en stark uppgång för e-handelsköp från Kina, som nu toppar listan.De två kinesiska lågprisjättarna Temu och Shein har exploderat i popularitet och det är till stor del dessa bolag som gjort att Kina ligger i topp. Det är de låga priserna som gör att Kina sticker ut.
Barnartiklar och leksaker har inte kunnat mätas denna gång heller.
Den totala branschutvecklingen för e-handeln blev blygsamma 1%. Inte helt oväntat så hamnade apoteksbranschen med en e-handelstillväxt på 14 procent.
Även om inte vår bransch finns med i rapporten så finns det en hel del intressant information att ta del utav i rapporten.
Mer än hälften av konsumenterna nyttjar i dagsläget cirkulära tjänster på nätet. Second hand är det vanligast nyttjade alternativet, där den yngre åldersgruppen utmärker sig. 7 av 10 konsumenter i åldrarna 18–29 handlar second hand
Comments