top of page

E-barometern Q1-2024

36% av e-handlarna upplever att konkurrensen från utländska e-handelssajter har blivit större än tidigare.


I år syns en stark uppgång för e-handelsköp från Kina, som nu toppar listan.De två kinesiska lågprisjättarna Temu och Shein har exploderat i popularitet och det är till stor del dessa bolag som gjort att Kina ligger i topp. Det är de låga priserna som gör att Kina sticker ut.


Barnartiklar och leksaker har inte kunnat mätas denna gång heller.


Den totala branschutvecklingen för e-handeln blev blygsamma 1%. Inte helt oväntat så hamnade apoteksbranschen med en e-handelstillväxt på 14 procent.


Även om inte vår bransch finns med i rapporten så finns det en hel del intressant information att ta del utav i rapporten.


Mer än hälften av konsumenterna nyttjar i dagsläget cirkulära tjänster på nätet. Second hand är det vanligast nyttjade alternativet, där den yngre åldersgruppen utmärker sig. 7 av 10 konsumenter i åldrarna 18–29 handlar second hand


 
 
 

Comentarios


Logo_utan_tagline_blue_Lek_Baby.png

Lek- och Babybranschen ska se till att alla som säljer leksaker, spel, hobby-, barn - och babyprodukter i Sverige är införstådda med gällande lagar och förordningar.

Alla som arbetar med produkter inom våra områden ska vara medlemmar och vi ska verka för att inga farliga leksaker eller barn- och babyprodukter kommer in i landet.

Lek- och Babybranschen,
Vänersborgsvägen 5, 746 34 Bålsta, Sweden

MENY

POLICY

Användarvillkor
Copyright © 2020
bottom of page